Yazarlar Sözlük Makaleler Yardım Masası Gözlük Forum İstatistik

Tüm Başlıklar XML

1.  3 boyutlu bilgisayar grafikleri.

3 boyutta bir noktanın konumu A(x, y, z) şeklinde ifade edilir. Buna göre A noktası orijinden x kadar sağda, y kadar ileride ve z kadar yukarıdadır denilir. Bu yaklaşımda x boyu, y derinliği, z yüksekliği gösterir. Bu yöntemle 3 boyutta bütün noktaların konumu adreslenebilir.

Bilgisayar grafikleri ise iki boyuttadır. Derinlik yoktur. Monitörün 3 cm içine girmiş bir nesne görmeyiz ekran üzerinde. İki boyutlu ekran üzerinde gösterilen 3 boyutlu bilgisayar grafikleri aslında üç boyutlu modeli oluşturan A(x, y, z) noktalarının saklanması ve 2 boyutlu ekranın koordinat sistemine dönüştürülmesiyle oluşturulur. Bu durumda noktalar A'(x', y') noktasına dönüşür.
fizikci
25 Temmuz 2005 17:37
2.  bu konuda türkiyede başarılı isimlerden birisi de Cüneyt Özdaş'tır
bateristt
25 Temmuz 2005 17:43
Bu konuda bildiklerinizi bizlerle paylaşabilirsiniz
Tabi bunun için yazarsanız giriş yapmalı, yazar değilseniz yazar olmalısınız.
© 2005, Bilişim Kulübü. (1093 ms)
Ne yapabilirsin: SubtitleClick ile İngilizceni Geliştir, Çınar Framework ile kod yaz, Eglencelik.org'ta biraz eğlen