Yazarlar Sözlük Makaleler Yardım Masası Gözlük Forum İstatistik

Tüm Başlıklar XML

1.  Mouseun oku
red
14 Haziran 2005 17:36
2.  C dersinin anlaşılması güç kavramlarından.
Memoryde bir değişkene adresiyle erişmek için kullanılır.
Cde & işaretiyle gosterilir.
Fonksiyonlara pass by reference ile gondermek için kullnılır.
mennan
14 Haziran 2005 17:43
3.  bir değişkenin bellekte bulunduğu yerin adresinin tutulduğu değişken. İlk bakışta garip görünür ama doğrudur.

long x;
bir değişken olup onun pointeri &x ile öğrenilir. &x in tipi long* olur ki bu da long tipinde bir değişkene işaret eden bir pointer anlamındadır.

Direkman
long* x;
tanımlarsak eğer ona bellekteki yeri ayarlamamız gerekir:
x=malloc(sizeof(long));
yapılır daha sora da direk bir kullanımda
*x=10;
yapmak gerekir çünkü artık *x değişken tipi long olur. Sonra da
free(x);
deriz uçar gider. Bellek tertemiz kalır. Bellek kullanımı yoğun olacaksa gereklidir. Metinler kullanılacaksa şarttır.

long*, char*, byte*, void* falan hepsi aslen aynı türde değişkenlerdir * solundaki ifade sadece neye işaret ettiği ile ilgilidir. void*  herhangi bir tür iddiasında bulunmaz ve pointer tipinin en genel halidir. Sabrı düşük insanlara önerilmez.
red
14 Haziran 2005 17:54
4.  gösterici veya işaretçi diye türkçeleştrilen kavram
uur
27 Haziran 2005 12:43
5.  Java, C# gibi dillerde pointer yoktur. Vardır da direk programcının pointerlarla oynaması sınırlandırılmıştır. Java'da pointerları elleyemezsiniz, C#'da ise pointerları elleyen kodunuzu unsafe bloğu içine almanız gerekir.
fizikci
03 Eylül 2005 10:50
6.  Gösterici (pointer) değişkenleri de bellekte saklanır. Ama bu değişkenler için bellekte ayrılan yerdeki 1 ve 0'lar belleğin başka bir bölgesinin başlangıç adresini gösterir. Yani;
int var = 3; // 3 değerine sahip tamsayı tipinde bir değişken.
int* ptr = &var; // var değişkenin başlangıç adresini içeren değişken

Adresler sonuçta sayı tipinde olduğu için, bir göstericinin değerinin 1 arttırılması gibi işlemler geçerlidir. Örneğin bir arttırma işlemi göstericinin bir sonraki adresi göstermesini sağlar. Buna gösterici aritmetiği denir.
fizikci
21 Ocak 2006 00:04 ~ 21 Ocak 2006 09:43
7.  C++'da mümkün oldukça pointer yerine reference kullanmak daha anlaşılır olur.
fizikci
23 Şubat 2006 16:08 ~ 23 Şubat 2006 18:44
8.  Bellekte adres bilgilerini saklayan ve adreslerle ilgili işlemler yapmak amacıyla kullanılırlar bu yüzdden de adreslerle eş gibi de düşünülebilir zira göstercilerin  içerisinde adresler yer almaktadır.

<tür> * <gösterici adı>;

* atomu adresin gösterdiği bellekteki nesnenin temsili için kullanılır ve önek bir gösterici öperatörüdür.
hacy
11 Şubat 2008 03:02
Bu konuda bildiklerinizi bizlerle paylaşabilirsiniz
Tabi bunun için yazarsanız giriş yapmalı, yazar değilseniz yazar olmalısınız.


Bu başlığa bkz veren girişlerin başlıkları nedir?

Bu başlığa bkz veren girişler başka hangi başlıklara bkz verdiler?
© 2005, Bilişim Kulübü. (1390 ms)
Ne yapabilirsin: SubtitleClick ile İngilizceni Geliştir, Çınar Framework ile kod yaz, Eglencelik.org'ta biraz eğlen